http://www.drcmu.dk/2023/07/22/nyt-reglement-til-tc-under-drcmu/
Det er tid til et nyt reglement for den kommende indendørs sæson, og der er lagt lidt energi i at sammensætte nogle klasser, som er attraktive for vores deltagere. Der er mange hensyn at tage, og der har været meget læring at tage med fra de tidligere sæsoner, med gode input fra mange kørere. Tak for det.
Den store overskrift er, at farten skal ned i klasserne, undtagen modified. Ligeledes er der stor fokus på Stock klassen, som har haft stor opbakning i seneste sæson, af flere årsager, hvor vi ønsker en klasse der sjov, fyldt med konkurrence og til at have med at gøre, selv som relativ nystartet R/C kører. Og så må den gerne være noget anderledes end SuperStock.
I overskrifter sker følgende ændringer:
FWD
– Vi beholder den samme motor (Hobbywing 17.5T G2.1) + blinky ESC
– Nyt kontrol dæk (RIDE som benyttes ved ETS) – med i startgebyr
Stock (+U16) bliver til Stock GT (+U16)
– Alternative RTR biler er fjernet (det har ganske enkelt været brugt for lidt)
– Vi beholder den samme motor (Hobbywing 17.5T G2.1) + blinky ESC
– Gearing ændres til 5.5
– Nyt kontrol dæk (RIDE som benyttes ved ETS) – medbring selv til mærkning (genbrug)
– Karos liste med GT-karosser (kun GT i denne klasse)
SuperStock
– Ny motor – ORCA 17.5T ETS
– Gearing 5.0
– Nyt kontrol dæk (RUSH 30CPM VR2) – med i startgebyr
– Karos liste med TC-karosser (opdateret i forhold til sidste sæson)
Modified
– Nyt kontrol dæk (RUSH 30CPM VR2) – med i startgebyr
– Karos liste med TC-karosser (opdateret i forhold til sidste sæson)
Der er også sket nogle ændringer i forhold til løbformat, hvor vi har lagt op til en mulighed for at klubben kan vælge 1 dags eller 2-dags løb, under nogle forudsætninger.
MVH Ole Strandlyst
Du finder “det hele” her.